Film någon?

Ruski baruski und Deutschland med inlag av Frankrike, sammanfattar nog min dag rätt bra. Har sett mycket film. Började med La Haine som jag rekommenderar varmt, iallafall av det jag fick se. Handlar om hatet i Paris förorter. Sedan fick vi se delar av allt från Eisenstein, tysk nazistpropagandafilm och Tarkovskij till De andras liv och Tishe!. Sistnämnda är en dokumentärfilm om en gata i St Petersburg, sedd från ett fönster och hur livet ter sig där. För att vi inte skulle gå hem med för lite film i bagaget fick vi även se Bergmans Tystnaden. Fint foto, lite halvskum och långsam, som det brukar vara alltså.

Tänkte egentligen gå och se Johan Söderbergs (klippare) The Planet som visas här ikväll (gratis för filmstudenter), men hoppar det av rimliga skäl. Även om jag vill, vill vill! Men min hjärna säger nej.

image388image389image390

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0