Kostymare

image332image333image334image335
image336image337image338

Jag har en hemlig förälskelse i engelska kostymfilmer! Jag menar det finns inget bättre och glädjande att titta på. För man vet nästan alltid hur de slutar och det känns sååå skönt. När jag tittar på sådana här filmer flyger jag verkligen bort i fantasin och önskar att jag själv kunnat gå runt på någon engelsk herrgård i en vacker klänning och se så drömsk ut som alla flickorna gör. Så här är några av mina favoriter: Howards End, Maurice, Remains of the Day, Sense and Sensibility, Pride and Prejudice (serie), Brideshead Revisited (serie) och Emma.

Kommentarer
Postat av: Smartasmia

Jag håller med fröken här - fast jag är samtidigt otäckt förtjust i engelska kriminalare. Som en sjukdom, ungefär...blir alldeles rosig och upprymd av lite Morden i Midsummer (läs tantvarning):-)

2007-07-04 @ 09:17:27
URL: http://monokel.blogspot.com
Postat av: Mikaela

Hihihi ja du tog orden ur munnen på mig! Älskar den bilden på Gwyneth ur Emma riktigt fiiin! Vill hem och se kostymare NU! hihi

2007-07-04 @ 11:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0