Bok Blir Film

                                    image343 image344

Det var många år sedan jag läste Janet Fitchs bok, Vit Oleander men det var verkligen en bok som fastnade och stannade kvar i minnet. Historien är väldigt fin och tragisk på samma gång och Fitch språk är rena magin. Men som med många bra böcker görs det en film av boken, även så i detta fall. Tyvärr har inte filmen den magiska känsla som boken förmedlar, men jag menar det är inte första gången en film inte blir lika bra som sin föregångare, boken. Behållningen med filmen är Alison Lohman som spelar den unga flickan Astrid.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag måste bestämt läsa boken tror jag...

2007-07-07 @ 10:50:32
URL: http://kerstinrosalia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0