Vi summerar 2007

Vi delar med oss av året som gått med stort och smått :P

JANUARI
Vi gjorde Sweet Red och hade avslutningsfest med filmkursen. Sorgligt var det att sluta en så kul kurs, men kursarna man gillade fortsatte man att umgås med.

image468
Jag och Katja festade hemma hos Milla.
image469


FEBRUARI
Även kallad födelsedagsmånad. Jag fyllde 22 och Katja 23, vi firade med tårta och utgång och glömde kameran hemma båda gångerna. Jag läste även 5p danska och lärde mig säga lagkage och fødselsdag.
image470
Min tårta.


MARS
Vi började blogga tillsammans. Det var plugg och lite fest på nation om vartannat. Årets första glass njöts utomhus.

image471
Första outfit- bilden och jag posar för fullt.

APRIL
Våren blommade ut och Katja åkte till Barcelona. Jag gick på årets bästa konsert med Mika. Årets bottennapp på klubb var definitivt fenomen, vi gick dit för Kornel Kovacs och gick ganska snart hem. Sedan firades valborg i stadsparken i Lund.
image472
Hårknut och leggings var ju ganska 2007.

image474
Fenomen var det vidrigaste vi varit med om.

image481
Katja njöt av Barcelona.

image482
Och dess arkitektur.

image477
Efter Mika var jag så här glad, inne på Teatron.


Valborg i parken.

MAJ
Jag fotade allt med min systemkamera, iallafall nästan. Åkte till Stockholm ofta och upptäckte Ace. I Malmö hängde vi på Möllan och KB samt nyfunna Debaser. Hade avskedsmiddag innan jag for hem för gott (trodde jag).

image478
En av alla växter som hamnade på bild.

image479
Köttfärssås till middag innan jag skulle fara hem till Stockholm.

image480
Och utgång på Debaser.

JUNI
Katja fick en oväntat dålig överraskning i form av hål i tänderna, men sedan besökte Will Ferrell Lund och bjöd på humor, vilket Katja fångade på film. Jag fick nya brillor och bilade ner till Malmö och firade midsommar.

Will Ferrell utan brallor.

image483
Midsommar firades hemma hos Angelica.

image484
Ingen midsommarstång, men en massa dricka och glada vänner.

image485
Jag, Rania och Martina i ett inte helt varmt Sverige.

JULI
Jag åkte till Italien och besökte diverse städer. Katja tittade på kostymfilm och fotade små släktingar.
image486
Här försökte jag skjuta oskyldiga indianer, men de hade ju yxa.

image488
Venedig var fint.

image505
Jag hittade Audrey Hepburn i Vicenza.

AUGUSTI
Malmöfestivalen var i full gång, Sweet red visades som förfilm. Jag flyttade hem mina saker till Sthlm för att kort därefter frakta vidare mitt pick och pack till Visby.
image489
Ternheim spelade på Malmöfestivalen.

image490
Mitt nya hem befann sig innanför ringmjuren på Gotland.

SEPTEMBER
Katja flyttade in i en lägenhet i Malmö med Anna. Mitt plugg började på riktigt, men jag hann ändå med Stockholm och Ace mellan rundorna till studentpuben.
image491
Katja och Angelica på inflyttningsfesten.

image492
Grabbarna fick sitta på golvet.

OKTOBER
Jag läste en dokumentärkurs och åkte till Stockholm med Leo för att filma en dokumentär. Katja träffade lite gamla statsministrar.

image493
Vi jobbade hårt och shoppade när helst vi fick tid.

image494
Rickard var vårt dokumentäroffer och Leo fick också vara med.

image495
Favoritbilden med mig, Calle och Leo och jag frågar mig fortfarande vad Calle håller på med.

image418
Katja skaffade snygga röda pjucks.

NOVEMBER
Katja såg Shout out louds på konsert och jag var på halloweenmaskerad och avslutnignsfest för dokumentärkursen. Upptäckte även att värme var något som saknades i min lägenhet och stack till Stockholm.
image496
Shout out louds öste på.

image497
Snygga chicks på konsert.

image506
Avslutningsfesten med klassen var kul, och roligare blev det när Gerd stoppade chilinötter i näsan.

image498
Jag sminkade inte bara mig själv på halloween då jag var nånslags ballerina gone bad.

image499
Stockholmsnatt.

DECEMBER
Katja var på konsert igen och såg Säkert. Sen åkte hon över till Köpenhamn också. Jag köpte skor, spenderade helgerna ute på studentpuben och Surfers och åkte hem till Stockholm för att fira jul och träffa en massa gamla vänner.
image502
Glada miner på andra sidan sundet.

image503
Ett juligt Köpenhamn.

image501
Det förfestades hemma hos mig.

image500
En och annan puss blev det också.

image504
Återsåg vänner från gamla dagar.


Nu hoppas vi att nästa år blir minst lika händelserikt och roligt med många spännande inslag.

Gott nytt år önskar Katja och Jenny!!!

Kommentarer
Postat av: underbaraclara

Fy vilken klockren skräckis!

2008-01-04 @ 14:47:34
URL: http://underbaraclara.webblogg.se
Postat av: Jenny

Underbaraclara: Tack! hoppas du syftar på filmen och inte på det gångna året ;)

2008-01-04 @ 14:58:37
URL: http://pygmeestyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0