Mute in class

Kom precis hem från min, lyckligtvis enda, on-campus workshop i creative writing. Jag höll på att somna under alla 4 timmar den varade. Sa inte ett ord (typ). Vilket jag aldrig gör på lektioner, spelar ingen roll om de är på svenska, engelska, danska, spanska eller tyska. Min hjärna trycker in mute knappen och jag sitter där och lyssnar och nickar. Det är inte det att jag inte har nåt att säga, för det har jag, men ansträngningen som krävs för att faktiskt öppna munnen och prata tycks inte värd att göra. Min förra manuslärare sa att jag inte alls är stum, men att jag bara pratar när jag verkligen har en poäng med det jag säger. Det här gäller dock inte när jag umgås med folk utanför skolan. Men när jag sätter mig i ett klassrum så händer det bara av ren automatik. Nån måste helt enkelt ställa direkta frågor till mig annars kan de inte förvänta sig att få ett svar. Jag interagerar inte, jag iaktar.

image156

Kommentarer
Postat av: Hanna P

Jag är precis tvärt om, jag resonerar högt och ljudligt tills jag (om jag) kommer fram till någon slags poäng.

2007-04-27 @ 23:44:04
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hanna P: Jag borde nog prova den metoden, tror den är att föredra på lektioner :P

2007-04-28 @ 19:49:51
URL: http://pygmeestyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0