Filip & Fredrik, Fika och (misslyckad) Väskryckning

Föredraget med Filip och Fredrik var riktigt underhållande igår. Det jag fick med mig var "våga falla ur ramen" var inte så Svensson. Mycket användbart i slutet av kvällen. Efter föredraget blev det fika med M också mycket trevligt, även om jag var grymt trött.
Nu till kvällens höjdpunkt eller kanske snarare raka motsatsen. När jag gick hem från tåget vid halv tolv så hör jag hur någon går allt fortare bakom mig. Eftersom jag är tjej så går jag ju alltid på helspänn när det är mörkt ute. Så helt plötsligt rycker någon tag i min väska. Först blir jag typ "what?!" men den tanken går över rätt fort och jag vänder mig istället om och får ett stadigt grepp om den, alltså väskan. Så står jag och väskryckaren och drar i väskan ett bra tag tills jag blir så frustrerad att jag skriker "FUUUUUCK" konstigt ordval, men då blir han helt plötsligt asrädd och släpper väskan och springer fort fort därifrån. Kände mig lite stolt och har nu bara ett fetit blåmärke på armen. Detta med att falla ur ramen och faktiskt våga göra nåt är något jag tänker fortsätta med.

Kommentarer
Postat av: Hanna P

men usch vad obehagligt! Vilken tur att han inte var beväpnad.
Jag tror det är jättebra att bara skrika till eller på nått sätt försvara sig eftersom det liksom bryter av i personens hjärna när det händer.

2007-05-08 @ 09:49:20
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hanna P:
Jo, något. Skrika är nog det bästa man kan göra och vara så pass vältränad att man kan kämpa emot och överrumpla personen om det nu turligt nog bara är en.

2007-05-08 @ 16:59:23
URL: http://pygmeestyle.blogg.se
Postat av: Marcus

Men Jenny..hoppas allt är ok med dig.
Måste ju påpeka vilket intressant ordval du gjorde ;-).
Jag hör av mig i veckan.
Kram.

2007-05-09 @ 16:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0