Majsburkar är farligare än knivar

Jag är arg och har ont. Såg fram emot att äta tacos till lunch. Hackade grönsaker, allt gick som smort. Men sen skulle jag öppna en burk med majs (Bonduelle!) och då vill locket bara öppna sig yttepyttelite och jag drar med samlad kraft hårt  i den metallöppnarsaken som sitter fast på locket, men istället för att öppna locket så går den av, majs flyger runt i mitt kök och locket sågar sig djupt in i min hand. Köttsår. Seriöst så vek sig skinnet in i handen, och så blödde det. Dock kan jag ju lite sjukvård (liiite) så jag håller handen högt upp och det slutar så småningom att blöda, proppar i mig några alvedon också. Handen känns nu lite mysko, men har ett fint omslag i form av grå leopardmönstrad scarf. Jag är arg på majsburken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0