Viva La Festival!

image211image211image211image211

Då var det dags för den 60:e Filmfestivalen i Cannes och jag är inte avundsjuk, nä nä. Öppningsfilmen i år är Wong Kar Wais (som förövrigt gjort den fantastiska In the mood for love) första engelskspråkiga film My Blueberry Nights med bla Jude Law och Natalie Portman. Fler filmer som kommer att dyka upp på festivalen och som är med och tävlar om det åtråvärda priset Guldpalmen är Zodiac i regi av David Fincher, mannen bakom Figth Club och Se7en, och  bröderna Cohens No Country for Old Men. Detta är bara en droppe i havet av alla filmer som kommer att visas! Eftersom jag och alla andra dödliga får stanna hemma kan man åtminstone glädjas utav Andrea och Orvars äventyr nere i Cannes.


Kommentarer
Postat av: Hanna P

men dom brukar väl inte låta några godbitar gå förbi heller!

2007-05-17 @ 08:20:08
URL: http://hannapannapersson.blogspot.com/
Postat av: Linn

Filmfestivalen alltså. Mycket att skriva om kan jag tänka mig. Ja att hitta en nål i toalettstolen var annorlunda, haha. Nu pluggar jag mode till mitt projekt och modevsining. Vad händer idag? Kram

2007-05-17 @ 10:31:36
URL: http://www.jeudisoul.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0