Time for tea

Jag gillar te, men inte vilket te som helst. Som nummer ett kommer ett ekologiskt japanskt sencha te, se bild. Det är friskt och får mig att tänka på gräs, alltså sånt grönt som växer på marken. Det kan drickas när som och burken ser bra ut i skafferiet. Eftersom man inte bara kan nöja sig med ett te så dricker jag även Nk's Green peach, det är mums! Går inte att jämföra med nåt annat. Sen har jag även börjat dricka ett rött te med vita sockerhjärtan, rosenknoppar, björkblad, rabarberbitar, jordgubbskulor, äppelbitar och aromer. Där undrar jag vad aromen har för funktion eftersom det är så mycket saker iblandat redan, så det teet hamnar på gott ibland plats. Sen är grönt te i allmänhet att föredra.
image90

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0